Dagaanbiedingen – Zegen of vloek?

Met de verschuiving van onze aankopen van de conventionele winkels naar het online bestellen op internet, is er veel veranderd in ons koopgedrag.
Gingen we vroeger vrijwel altijd de stad in, soms zelfs naar grotere steden (Rotterdam is populair voor Dordtenaren), om winkel na winkel af te struinen op zoek naar koopjes of de beste en meeste keus.
Nu hebben steeds meer mensen dit koopgedrag veranderd en zoeken eerst op internet, via Google of vergelijkingssites (Beslist.nl is een bekende) waar ze iets het goedkoopst kunnen aanschaffen.
Dit uiteraard wel ten koste van de reguliere winkels, die het zeker tijdens en na het economische dieptepunt niet makkelijk hebben.
Vooral de grotere (en duurdere) warenhuizen krijgen de klappen.
Met hun grote diversiteit aan artikelen hadden ze vroeger aantrekkingskracht.
‘Alles onder één dak’.
Maar internet biedt meer. Veel meer. En vaak veel goedkoper.

Naast de reguliere gebruiksartikelen zoals kleding, huisraad en elektronica, biedt internet ook veel kleine artikelen die je vroeger nooit in de reguliere winkels kon vinden. ‘Gadgets’ meestal afkomstig uit het oosten (China is grootste leverancier) die op veel internetkopers aantrekkingskracht hebben.
Een groeiend aantal mensen (meestal jongeren maar ook dit verschuift) koopt vaak van alles bij online shops in China.
Maar ook landelijke internetshops hebben deze markt ontdekt en kopen massaal over de grens in om het hier tegen concurrerende prijzen door te verkopen.
Niet alleen ‘gadgets’ maar vaak ook normale gebruiksartikelen zoals kleding en elektronica.
Vaak net verouderde types die in de reguliere winkels niet meer verkrijgbaar zijn en dan verschuiven naar de online winkels.

Om de internetkopers nog sneller te verleiden zijn daarna de zogenaamde dagaanbieders gekomen.
Zij hebben elke dag één of meerdere artikelen te koop voor een zogezegd absolute bodemprijs.
Slechts één dag of enkele dagen geldig, daarna heeft de koper pech.

Door omstandigheden heb ik de laatste jaren tijd zat om het grote aanbod van dagaanbieders te volgen.
Bekend in Nederland (maar ook in België) is iBood.
Hun website is al diverse jaren uitgeroepen tot beste website in de categorie internetshops van het jaar. Daar heb ik al diverse jaren aankopen gedaan, ook toen ik nog werkte.
Maar er zijn er veel en veel meer gekomen!
Shops als Outspot, Woodeal, Groupactie, DealDonkey, Dealdigger, MyClics, Speurders, Gave Actie, … etc etc…
Allemaal prijsvechters met één of meer dagelijkse aanbiedingen die soms één dag maar vaak ook enkele dagen gelden, “zolang de voorraad strekt”.
En eerlijk gezegd volgde ik alles op de voet! Dagelijks!
Het heeft me vaak tot impulsieve aankopen geleid.
In het begin was ik over het algemeen heel tevreden en was ik overtuigd een leuk of goed artikel te hebben gekocht voor een habbekrats.
Maar de laatste maanden kom ik daarvan terug.
Heel veel… echt HEEL VEEL artikelen zijn ofwel niet echt het goedkoopst van alle aanbieders of het zijn artikelen van een zodanig belabberde kwaliteit dat elke prijs te hoog is…
Sommige aanbieders geven artikelen zelfs GRATIS weg. Je betaalt dan alleen de verzendkosten.
Tekenend voor het soort artikel… Meestal een waardeloos prul…

Mijn persoonlijke ervaringen met ‘geweldige aanbiedingen’ heeft de laatste weken zijn dieptepunt bereikt. Daarom wil ik alle lezers van deze blog waarschuwen vooral goed uit te kijken waar je wat koopt. De aanbieding kon wel eens een grote teleurstelling worden en dan ben je geld kwijt voor niets!
Dat is mij diverse keren overkomen.
Ik noem een aantal voorbeelden.

iBood
Zoals ik aangaf kocht ik daar al langer en deze site was wel degelijk een aanbieder van kwaliteitsartikelen voor een bodemprijs. Artikelen variërend van gadgets tot huishoudelijke artikelen, kleding en elektronica. Soort online V&D dus…
Ik heb daar glazensets, fotocamera’s, koptelefoons, opslagmedia, tondeuses, LED-lampen en nog veel meer gekocht.
Maar met het komen van veel concurrenten (de overige genoemde dagaanbieders) en gemakkelijker vergelijken door sites als Beslist.nl en Kieskeurig, heeft iBood enkele stappen terug moeten doen om de winst (-groei?) te garanderen.
Dat is ten koste gegaan van het kwalitatieve aanbod en van de service.
Op het forum van iBood kan je altijd vragen stellen en andere kopers discussiëren over de aanbieding en geven vaak meningen uit eigen ervaring of met andere sites.
De laatste tijd worden de reacties steeds negatiever en grimmiger…
Er wordt dan ook niet altijd meer netjes en alert gereageerd door het personeel van iBood.
Mijn kantelpunt van vertrouwen kwam toen ik een pannenset had besteld.
Mijn bestaande set was door de jaren heen minder geworden en had kapotte deksels of handvaten.
Een deel is door mijn ex-echtgenote terecht meegenomen.
Toen iBood een complete set aanbood van ‘Zwitserse kwaliteit’ voor net 4 tientjes dacht ik een geweldige aanbieding te hebben! Mooie roestvrijstalen pannen (en 1 keramische hapjespan) waarvan de handvaten koud zouden blijven.
Welnu, je begrijpt het… Tijdens het eerste gebruik merkte ik het al. De handvaten en deksels werden kokend heet en eenmaal op temperatuur (wat veel en veel langer duurde dan al mijn oude pannen van BK bijvoorbeeld) alleen met ovenwanten aan te pakken…
Ik heb daar een mail over gestuurd en uiteraard weigerden ze in eerste instantie mij gelijk te geven.
Ik zou wel iets verkeerd doen…
Van de leverancier zelf (de naam van de fabrikant – Royal Line – op internet gevonden) moet ik nog steeds antwoord krijgen… Topkwaliteit uit Zwitserland…
Uiteindelijk heb ik een waardebon van € 10 gekregen voor het ongemak, nadat ik vele boze mails had verstuurd… Met de set zal ik het nu toch voorlopig moeten doen en uiteraard went alles.
Ook ‘hangen’ heb ik me wel eens laten vertellen…

Ook via iBood heb ik een keer een nieuw type tuinslang besteld voor nog geen € 15; een ‘waterhose’ die zonder waterdruk slechts een paar meter lang is maar zodra er druk op komt te staan uitrekt naar 7,5 meter! Ik dacht handig om in de tuin te laten liggen in de zomer. Minder storend dan mijn oude tuinslang van 11 meter, die altijd als een berg prominent zichtbaar in een hoek ligt.
Compleet met aansluitingen en een spuitpistool, instelbaar met diverse stralen!
Toppie?
Nee, een waardeloos prul!
Direct na aansluiten lekte het kreng aan alle kanten. De aansluitingen lekken (hoewel universeel…) en zelfs de slang lekt op sommige plekken! Hier was nauwelijks mee te werken zonder zelf kletsnat te worden.
Het prul heb ik in een hoek in de berging gegooid en hoewel ik natuurlijk service kan vragen vond ik het de moeite niet meer waard. Ik was moe.

Met de andere dagaanbieders is het op servicegebied nog veel slechter gesteld.
Hier en daar kan je wel eigen ‘reviews’ geven maar wat ik daar zie staan is allemaal positief. Ze selecteren duidelijk.
Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld bij DealDonkey een set solar LED-tuinlampjes besteld.
24 lampjes voor € 25 + verzendkosten. Ruim 1 euro per stuk dus!
Da’s geen geld en ik heb de hele tuin lekker rondom verlicht!
Het zomerseizoen van 2014 heb ik er inderdaad een beetje van genoten.
Ik zeg een beetje omdat het licht van deze lampjes zo zwak was dat er zo’n kleine 20 zachte en kleine lichtpuntjes waren. Ik heb er enkele voor neer gezet en enkele in reserve bewaard.
Ik heb ze laten staan in de winter en misschien was dat fout?
Maar roestvrij staal en ik nam aan dat dit zou moeten kunnen…
Maar in de loop van het jaar kwamen er steeds meer uitvallers.
Nu in het zomerseizoen van 2015 doen slechts 2 lampjes het nog (die ik als reserve had bewaard). De rest is allemaal kapot… Inwendig volledig verroest. Onherstelbaar.
Dat was dan leuk voor nauwelijks 1 jaar… Weggegooid geld!

Dan het ‘luxere’ Outspot.
Deze aanbieder biedt vrij vaak reisjes aan.
Van dagtrips naar grote steden tot hele weken naar verre streken.
Voor een spotprijs!
Nu heb ik daar vrij weinig interesse in want ondanks de ‘spotprijs’… Als alleengaande betaal je altijd toeslagen op een 1-persoons kamer en verblijf waar dan ook kost altijd nog meer geld aan uitgaven tussendoor voor eten en drinken want in die ‘spotprijs’ zit vaak alleen een ontbijtje inbegrepen.
Voor dit soort dingen heb ik (nog) geen geld.
Heb wel eens gekeken en ontdekt dat je een vergrootglas nodig hebt voor de kleine lettertjes…
Er zijn heel veel beperkingen die niet in de ‘spotprijs’ tot uiting komen…
Maar ze verkopen ook gebruiksartikelen.
Enkele daarvan waren redelijk maar ik heb ook hier twee zeer negatieve ervaringen.
De eerste was met zogenaamde horgordijnen.
Ik heb een schuifpui die ik vroeger graag open zette als het buiten mooi weer was.
Maar tegenwoordig hebben we een poes die wat ons betreft liefst binnen blijft.
De deur blijft dus dicht…
Toen zag ik regelmatig die horgordijnen langs komen.
Met magneetsluitingen “die na openen vanzelf weer netjes dichtvallen”.
Hoewel ‘diervriendelijk’ bedacht ik dat ik het wel eens uit kon proberen. We hebben een klein poesje wat zich misschien wel zou laten tegenhouden door die gordijnen.
Wel, toen bij Outspot een aanbieding kwam voor twee van die gordijnen voor € 15 (eentje zou net te smal zijn voor de opening van de schuifdeur) dacht ik het voor dat geld wel te kunnen proberen.
Drama.
Ik had de kunststof pui van buiten goed schoongemaakt en ontvet.
Het klittenband waarmee de gordijnen simpel vastgemaakt moeten worden, zou dan goed plakken.
Nee dus…
Na een half uur viel de eerste er al af.
Nog een keer zeer goed schoongemaakt en nogmaals bevestigd.
Stuk voor stuk vielen de klittenband bevestigingen er af zodat het hele gordijn na een paar uur op de grond lag… Woest van frustratie heb ik de rommel meteen in de grijze container gegooid.
Na een boze mailwisseling met Outspot wezen ze me erop dat ik ze terug had kunnen sturen zodat ik mijn geld terug had kunnen krijgen. Maar mijn woede was te groot geweest…
Ik kreeg voor het ongemak een waardebon van € 5…
Die heb ik afgelopen week gebruikt.
Een nieuw aanbod:
Boodschappentassen met plastic winkelwagen houders er aan vast, die je over de zijkant van de kar kunt leggen zodat de tas netjes open staat in de kar.
Omdat ik meestal boodschappen doe bij de Jumbo, gebruik maak van de zelfscan zodat ik mijn boodschappen meteen kan inpakken en mijn oude tassen versleten raken, dacht ik hiermee een ei van Columbus te hebben gevonden! Ik bestelde er twee, voor elke fietstas één.
Normaal € 9,95 per stuk, met de waardebon dus € 15 voor twee stuks.
Nuttig koopje!
Dacht ik weer eens…
Enkele dagen geleden kreeg ik ze binnen en ging ze de dag daarna meteen gebruiken.
Ik leg er 3 literpakken melk in en 1 1,5 literpak icetea.
Rats… Bodemnaad scheurt los!
Deze tas was onbruikbaar want zou alleen maar verder uitscheuren en kleine artikelen vallen door het gat!
Mijn woede kwam meteen al op in de Jumbo…
Zwetend legde ik de spullen in de tweede tas.
Mijn boodschappen gedaan en zeer voorzichtig mee naar huis genomen.
Deze is heel gebleven… Maar voor hoelang?
Het materiaal was van een zeer dun polyester en de plastic karbeugels gleden er tijdens het lopen steeds uit zodat ze bijna op de grond vielen…
Waardeloos en ik ging uiteraard meteen weer in de mail.
Schetst mijn verbazing wat ik voor reactie kreeg… Die wil ik graag letterlijk publiceren:

“Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.
Vervelend dat u dit ervaart met de producten.
Zoals ik uit uw mail haal heeft u in de shopping bag zwaardere producten gedaan.
Zoals ik van mijn collega’s verneem is de shopping bag van zeer goede kwaliteit, zij gebruiken dit product dagelijks.
Daar dit een shoppingbag is en geen shopper dienen hier alleen lichte producten in vervoert te worden.
We kunnen u in deze 1 nieuwe shopping bag nazenden zodat u zelf het gemak kunt ervaren.

Graag verneem ik dit van u zodat we de juiste procedure voor u kunnen starten.”

Uiteraard rezen mijn haren ten berge…
Ik heb een woedende mail teruggestuurd waarin ik vroeg wat zij dan voor boodschappen doen… 20 zakken chips of zo?
Afgezien dat de medewerkster de Nederlandse taal niet beheerst of in een soort whats-app taaltje pleegt te mailen, slaat hun ‘uitleg’ over bags werkelijk nergens op!
Na mijn woedende volgende mail kreeg ik de gewoon bestaande procedure toegestuurd waarmee ik de tassen kon terugsturen en ik zou mijn geld terug ontvangen.
Dit heb ik gisteren gedaan.
Verzendkosten € 6,95 die ik zelf moest betalen…
Kost me uiteindelijk toch geld dus en heel veel moeite en frustratie.

Dit was voor mij wel de laatste keer dat ik hier in trap.
Ik ga me uitschrijven van al die misleidende nieuwsbrieven met prullaria en nog eens prullaria.
Als ik iets nodig heb en het echt goedkoop wil vinden ga ik wel naar de Big Bazar of naar een Action in de buurt. Of zoek zelf via Google naar aanbieders of… Kijk eens op Marktplaats.
Tweedehands kan soms ook best nog prima zijn!

Wees gewaarschuwd en laat je niet verleiden om waardeloze rommel met mooi verzonnen omschrijvingen te kopen! Het is meestal te mooi om waar te zijn!

Dit bericht werd geplaatst in Column, Cultuurfilosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Dagaanbiedingen – Zegen of vloek?

  1. johnvanderest zegt:

    In reactie op het artikel geef ik het vervolg weer van de laatste blunder van internetaanbieder ‘Outspot’. Wat dit ‘bedrijfje’ doet om onder hun eigen voorwaarden uit te komen is bizar!
    In het artikel gaf ik aan dat één van de twee boodschappentassen meteen uit de naad scheurde.
    Na aandringen mocht ik dan uiteindelijk de tassen retourneren en ze stuurden me de procedure daarvoor, die ik hieronder citeer:

    “Beroep op herroepingsrecht. ( wet kopen op afstand )

    Indien u uw bestelling heeft ontvangen en om een of andere reden het artikel niet wenst.
    De procedure is als volgt om restitutie te kunnen verkrijgen van het aankoop bedrag al dan niet verminderd met de verzendkosten,

     Voordat u een ontvangen bestelling terug stuurt, dient u dit eerst te melden via de contactpagina op de webshop.
     Het artikel moet terug gestuurd worden binnen 14 dagen na ontvangst.
     U stuurt het artikel terug volledig zoals ontvangen en zoveel mogelijk in de originele verpakking. Ook dient u het pakket nog extra in te pakken in een deugdelijk pakpapier of ander verpakkingsmateriaal.
     U stuurt het artikel terug via PostNL.
     De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Bij onvoldoende frankering of geen frankering
    wordt het pakket niet door ons aangenomen of verwerkt. In dit geval zullen ook de aankoopkosten niet worden terug betaald.
     U dient bij te voegen uw aankoopfactuur/ voucher met naam en adres gegevens en eventuele IBAN en BIC nummer.
     Ook willen wij uw mailadres en het telefoonnummer waar u overdag bereikbaar op bent.
     Indien aan alle bovenstaande voorwaarden is voldaan en de verzendkosten zijn door u volledig betaald, wordt het pakket op inhoud gecontroleerd met uw gegevens.
     De verwerking en eventuele volledige terugbetaling kan maximaal 14 dagen duren, en gaat in zodra het artikel in ons magazijn is ontvangen.
    Indien u met het artikel verder bent gegaan dan “uit proberen” Heeft u nog steeds recht op het
    herroepingsrecht, echter bent u wel aansprakelijk voor een eventuele waarde mindering en kunnen wij u om een vergoeding vragen of in mindering brengen op het aankoop bedrag.”

    Mijns inziens had ik aan alle voorwaarden voldaan.
    Gisteren kreeg ik echter al weer de eerste vreemde mail hierover:

    “Beste,

    Bedankt om contact op te nemen met de helpdesk van Outspot.

    Het spijt ons te horen dat u problemen ondervonden heeft met uw bestelling.
    Onze partner heeft ons laten weten dat wij uw bestelling 185973 (boodschappentassen) kunnen terugbetalen.
    Kunnen wij deze via een waardebon van €14,9 terugbetalen?
    Deze is twee jaar lang geldig en dit voor eender welke actie op Outspot.

    Alvast bedankt voor uw antwoord.

    Indien u nog opmerkingen of vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren. We helpen u graag verder.

    Met vriendelijke groeten, …”

    Uiteraard wil ik GEEN waardebon maar gewoon mijn geld terug!
    Dat had ik duidelijk in de bijgaande brief geschreven en mijn IBAN-nummer vermeld.
    BIC is alleen nodig in internationaal bankverkeer en ik nam aan dat dit gewoon via een Nederlandse bank gaat, zoals ook de betaling bij aankoop…
    Weer een mail dus dat ik gewoon uitbetaald wil krijgen.
    Daarop het volgende antwoord:

    “Beste,

    Bedankt voor uw antwoord.

    Het spijt ons dat u problemen ondervonden heeft met uw voucher. Wij kunnen u ook via een overschrijving terugbetalen.

    Om de terugbetaling te kunnen regelen, hebben we volgende gegevens nodig: uw vouchernummer(s), jouw IBAN-en BIC-nummer, de reden van aanvraag tot terugbetaling en een kopie of digitale foto van uw identiteitskaart. Gelieve uw gegevens binnen de 7 dagen door te sturen.

    Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geholpen. Indien u nog opmerkingen of vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren. We helpen u graag verder.

    Met vriendelijke groeten, …”

    Mijn haren rezen ten berge…
    In mijn retourzending zaten alle papieren van beide tassen waarom de vouchernummers vermeld stonden. Daarnaast kunnen ze dit op NAW-gegevens zo terugzien in hun computer…
    IBAN had ik nu 2x verstrekt, ook in mijn laatste antwoord. BIC is niet nodig maar met het IBAN zouden ze dit desgewenst zelf kunnen achterhalen, als ze een buitenlandse rekening gebruiken… Wat ik sterk zou vinden..>
    Maar dan…
    Reden van aanvraag… Heb ik nu alles al niet tot in de treure uitgelegd?
    En dan een kopie van mijn ID???
    Welk internetbedrijf gaat zo ver bij een simpele terugbetaling van geretourneerde goederen?
    Dat weiger ik!

    Dit soort praktijken is zeer duidelijk bedoeld om het terugbetalen van (ondeugdelijke!) goederen te ontmoedigen en voorkomen.
    Ik had in een eerder geval uit woede en frustratie de horgordijnen weggegooid.
    Achteraf heb ik spijt deze boodschappentassen ook maar niet gewoon weggegooid te hebben.
    Had me zeker de verzendkosten van € 6,95 bespaard en heel erg veel woede en frustratie bespaard!

    Ik vrees dat ze niet tot terugbetaling zullen overgaan omdat ik in hun ogen te weinig informatie aan lever. Wat absoluut onzin is, gezien de eigen voorwaarden!
    Mocht uitbetaling achterblijven dan laat ik het hier niet bij zitten.
    Aangifte bij politie heeft met een dergelijk klein bedrag geen zin.
    Wel ga ik alle klachtenbureaus aanschrijven te beginnen bij: klacht.nl

    Daarnaast zal ik in deze blog en via de social media (Facebook en Twitter) blijven hameren op voorzichtigheid bij eventuele aanschaf via dit soort malafide bedrijfjes.
    Het KAN goed gaan… Laat ik dat voorop stellen.
    Maar als het fout gaat, gaat het bizar fout… Dat is het mij in ieder geval niet meer waard.

    Like

  2. johnvanderest zegt:

    Na een laatste mail naar Outspot dat ik in ieder geval een klacht zal gaan indienen, sturen ze vanmiddag de volgende mail:

    “Beste,

    Bedankt voor uw antwoord.

    Zoals u wellicht begrijpt, hebben wij ook procedures die wij moeten navolgen. De kopie van de identiteitskaart vragen wij zeker niet om het leven van onze klanten zuur te maken. Zoals er veiligheidsmaatregelen ingebouwd zijn voor de betaling bij het plaatsen van een bestelling, zorgen wij ook voor veiligheidsmaatregelen in omgekeerde richting. Met een kopie van de identiteitskaart hebben wij zekerheid dat we wel aan de juiste persoon terugbetalen. Daarna wordt deze kopie gewoon verwijderd.
    In uw geval zullen we nu wel een uitzondering maken en de terugbetaling al uitvoeren.
    Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende verder geholpen.

    Indien u nog opmerkingen of vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren. We helpen u graag verder.

    Met vriendelijke groeten, ”

    Weer zo’n onzin…
    Waarom zou degene die de artikelen terugstuurt, met al zijn persoonlijke gegevens en bankgegevens waarmee ook de artikelen zijn aangekocht, nu een terugbetaling vragen maar niet de juiste persoon zijn? Waar heb ik zoiets eerder gehoord! Waanzinnig!
    Nou dan gaan ze blijkbaar toch maar tot terugbetaling over…
    Ik wacht daar nog even op voordat ik de klacht ga indienen.
    Hoewel het ‘bedrijf’ wel degelijk een klacht waard is…

    Overigens had ik in mijn uiteenzetting nog niet alle artikelen vermeld die ondeugdelijk zijn!
    Enige maanden geleden heb ik via Outspot ook een ‘geweldige’ aanbieding van een deurluifel gekocht. Een kunststof afdakje boven mijn voordeur. Heb ik altijd al willen hebben!
    Maar vond ze te duur in de bouwmarkten. Al snel tegen de € 200 of duurder!
    Deze was ruim € 70 (inclusief verzendkosten).
    Afmeting 150 cm breed, 100 cm diep.
    Pas afgelopen week ben ik begonnen met het kreng binnen te proberen in elkaar te zetten, nog niet geheel vastgeschroefd omdat ik de exacte maten moet meten voor plaatsbepaling.
    Het bestaat uit 3 buigzame doorzichtige kunststof platen, bijeengehouden door doorzichtige plastic strips en voor en achter door aluminium strips, die voor en achter met schroeven aan de plastic beugels bevestigd worden.
    Het in elkaar zetten lukt me niet.
    De platen schuiven steeds weer uit de strips en donderen op de grond.
    Aangezien het niet recht loopt maar gebogen, is het vrijwel onmogelijk dit met 2 handen in elkaar te zetten.
    Op de site van de echte leverancier is dit ook het grootst geuite bezwaar: lastig in elkaar zetten en je moet met z’n tweeën zijn. Daarnaast twijfelt iedereen aan de duurzaamheid bij harde regen of hagel en stormen aangezien de minste aanraking de kunststof plaatjes uit elkaar doet vallen…

    Ik heb nog geen idee of ik dit ooit in elkaar krijg en vervolgens nog aan de buitenmuur bevestigd…

    Weer duur voordeel dus?
    Ik laat het rustig liggen tot ik engelengeduld heb en er iemand is die het samen met me wil gaan proberen op te hangen. Want ik ben nu al geneigd deze rommel in elkaar te stampen en in de container te gooien…
    Maar dit gaat om € 70!

    Nooit… NOOIT meer dit soort aankopen. Dan beter niets.

    http://www.outspot.be/nl/product/Een-handig-afdak-boven-jouw-voordeur-dankzij-deze-deurluifel_1?source=zanox

    Like

  3. johnvanderest zegt:

    Hoewel de ‘soap’ met Outspot en de terugbetaling van de waardeloze boodschappentassen goed afgelopen lijkt, is het met de deurluifel een heel ander verhaal.
    Toen ik mijn laatste reactie plaatste, met de link naar de aanbieding bij Outspot zelf, bestond de deurluifel bij de leverancier (Vidaxl.nl) nog steeds. En daaruit had ik de informatie van reacties.
    Gisteren blijkt het artikel daar geheel niet meer leverbaar en ik kan dus de reacties ook niet meer terugvinden!
    Laat het artikel nu ook bij Bol.com geleverd worden!
    Ik kopieer de reacties meteen hier voordat het ook daar uit de handel wordt genomen…
    Wat me niet zou verbazen, het volgende lezend:

    “Klantbeoordeling: 1 van de 5 sterren Waardeloos!
    jwrc
    30-39 jaar
    4 augustus 2015
    Helaas dat ik moet schrijven dat dit product waardeloos is! Ik had al slechte dingen gelezen maar dachten dat het zou meevallen. Maar dat s dus echt niet zo. Meerder keren opnieuw de panelen in de dragers moeten zetten, wat ook een hele klus is om te doen. Na een regenbuis en wind alle panelen ( drie) eruit gewaaid, opnieuw erin zetten niet te doen moet je de dragers weer eraf halen. Daarbij verkleuren de platen snel omdat regen ertussen kan komen. Helaas ook niet al te beste ervaring met Vida-xl, wel keurige mail wisseling maar je kan alleen vervangend product krijgen, maar dat lost het probleem niet op. Kortom, koop dit product niet maar dat is onze mening.

    Klantbeoordeling: 1 van de 5 sterren Stuk na eerste sneeuwval
    Knuffelbeer967
    50-59 jaar
    6 januari 2015
    Deze winter hebben we al 1 keer sneeuw gehad. De luifel hield geen stand. Door het gewicht van de sneeuw vlogen de verbindingen tussen 2 plastieken platen uit elkaar. Momenteel haal ik de luifel er terug af en probeer ik met vijsjes de verbindingen bij elkaar te houden. Hopelijk blijven de verbindingen tussen 2 plastieken platen dan wel aan elkaar. Eerste test bij volgende sneeuwval. Ik houd mijn hart vast bij de eerste serieuze hagelbui.”

    Twee recente beoordelingen dus en niet best…
    Zoiets verwacht ik ook omdat ik al aangaf tijdens het in elkaar proberen te zetten dat de plastic plaatjes continu uit elkaar vallen. Hoe zou dat gaan als weer en wind daar echt invloed op uitoefenen…
    Kortom: weer absolute rommel maar dit keer voor meer dan een paar tientjes gekocht!

    Dit kan ik na zo lange tijd uiteraard niet meer terugsturen.
    Of ik monteer het, met heel veel problemen, vooral later…
    Of ik probeer het te verkopen (inmiddels advertentie op Marktplaats gezet),
    Of ik donder het maar weer weg… Erg duur leergeld.

    Maar zoals ik al eerder aangaf: ik ben voorgoed genezen en koop nooit meer zomaar iets bij die onbetrouwbare dagaanbieders!

    Alleen iBood biedt dan nog vrijwel altijd bekende artikelen, die ook leverbaar zijn in veel reguliere winkels en webshops. Kunst is dan alleen om te ontdekken of het inderdaad zo goedkoop is of dat ik eerst verder moet kijken dan de site lang is…

    Like

  4. johnvanderest zegt:

    Mijn laatste reactie over de boodschappen tassen affaire:
    Gisteren en vandaag heb ik het totaalbedrag terug ontvangen.
    Inclusief mijn gemaakte verzendkosten!
    Hoewel dat laatste dus niet in de voorwaarden stond.
    Afgezien van de vreemde communicatie en de blijvende problemen met veel door hen verkochte producten, ben ik uiteindelijk dus toch goed geholpen en heeft het me behalve frustraties en enige moeite niets gekost.
    Ik begrijp nu overigens ook hun vraag voor het BIC-nummer van mijn bankrekening.
    Het geld is overgemaakt vanuit België. Dus toch buitenlands betalingsverkeer.

    Nu de deurluifel nog…
    Ik heb een eerste bod ontvangen via Marktplaats: € 35.
    De helft wat ik er voor heb betaald…
    Maar als dat het maximale is (het kreng wordt tegenwoordig al voor € 55 aangeboden, ex verzendkosten) moet ik het misschien maar accepteren…

    Like

    • johnvanderest zegt:

      De deurluifel is verkocht! Voor € 50!
      Gelukkig kon ik via Marktplaats iemand vinden in de buurt die het wel zag zitten.
      Ik ben eerlijk geweest en gezegd dat hij de verbindingen tussen de kunststof plaatjes beter van superlijm kan voorzien, om eruit vallen bij harde storm of sneeuwval te voorkomen. Dat begreep hij wel zo te zien.
      Weer paar tientjes leergeld minder dus maar de schade valt alles bij elkaar wel mee.
      En nogmaals als laatste opmerking:
      KIJK GOED UIT ALS JE IETS BIJ DAGAANBIEDERS KOOPT!!!

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s