Fata Morgana Internetradio door IDFNV om zeep geholpen…

Nog maar enkele dagen geleden kondigde ik in een lang, emotioneel, blogartikel aan dat Fata Morgana gaat stoppen. Puur uit gezondheids- en persoonlijke overwegingen.
In dezelfde tijd had ik weer het eerder gemelde probleem op deze blog dat de links om naar Fata Morgana te luisteren, die rechts in de kolom staan, niet meer werkten zoals het hoort. De links werkten wel maar de bijbehorende plaatjes van de mediaplayers (WinAmp, Windows Mediaplayer, Real Player en Quicktime) werden niet weergegeven.
Afhankelijk van je gebruikte internet browser zag je dan een symbool van een ‘niet vindbaar plaatje’ (in Chrome) of alleen de linktekst (Internet Explorer).
Dat heb ik weer aangekaart bij de support van IDFNV, de hoster waar ik al 10 jaar lang Fata Morgana stream.
De voor mij bekende support medewerker Tino Klaassen reageerde daar op en kwam met oplossingen om de ‘covers’ (platenhoezen) weer in beeld te krijgen.
Hij stuurde mij een PDF met extra uitleg bij het beheerspanel van mijn stream, over een heel andere tool die daarvoor zorgt.
Maar dat was niet mijn vraag!
Daarop is een vervelende discussie ontstaan waarin Tino mij verweet niet te willen doen wat hij vraagt om het op te lossen en ik hem verweet niet te willen begrijpen dat ik het over iets anders heb.
Na mijn laatste mail terug dat ik zijn aanhoudende mails “heb gemarkeerd als SPAM dan zie ik die onzin niet meer” kreeg ik een laatste antwoord:
“Geachte relatie,
Verwijderd als klant, hahaha”

Mijn stream is verwijderd en ook mijn mailadres is geblokkeerd want ik krijg een auto-reply dat ik het bedrijf niet meer mag mailen.

Fata Morgana Internetradio is vanaf maandag 3 mei 2016 – 6.15 uur – van het web verdwenen.

Pogingen om via andere kanalen contact op te nemen worden niet beantwoord.
Via hun eigen webchat, Skype, ander mailadres… Men geeft geen gehoor meer.
Ik ga er daarom beter vanuit dat het afgelopen is.

Deze gang van zaken is op zijn zachtst gezegd droevig te noemen.
Op zich rouw ik niet eens zo zeer om Fata Morgana op zich.
Er werd toch al nauwelijks geluisterd en die kleine 2 maandjes eerder maken weinig uit. Het gaat mij hier nu duidelijk om het principe.
Een normaal bedrijf mag de klant niet ‘weggooien’ als oud vuil, ook niet wanneer er een conflict ontstaat. Daar kom je samen uit. En misschien word je het niet eens.
Zelf had ik het al afgedaan en had dat ook geschreven.
Ik had de blog aangepast zodat de verwijzingen naar de plaatjes niet meer gebruikt worden maar alleen de tekst er staat: “Luister met: …”.
Dat staat er nu nog alleen werken de links nu uiteraard niet meer.
(Later zal ik dit ook verwijderen.)
Maar omdat Tino Klaassen volhardt in zijn ongelijk en niet kan accepteren dat een klant het beter zou kunnen weten dan hij, is hij over de rooie gegaan.
Intern (ze communiceren via de diverse media want wonen overal en nergens en werken van thuis uit) zal hij wel verklaard hebben dat ik IDFNV belachelijk zit te maken.
Integendeel.
Ik heb juist al die 10 jaar prima service ontvangen (het bedrijf werkte in het begin onder de naam DAH Hosting, toen het nog in Nederland gevestigd was) en zelfs een deal met hen geregeld voor een relatief goedkoper pakket mits ik op mijn site reclame maakte en af en toe een radiospotje draaide. Dat heb ik ook gedaan.
Ook Tino zelf heeft mij in het verleden meerdere malen prima en naar tevredenheid geholpen.
Dat dit is gebeurd… is onbegrijpelijk.
Maar met gevolgen die onaanvaardbaar zijn.
Dit mag een bedrijf nooit en te nimmer zomaar doen.
Ik heb niemand uitgescholden, bedreigd of extern beledigd of zwart gemaakt.
Dit had netjes intern opgelost kunnen worden.
Dat ze dit niet hebben gedaan vergeef ik ze nooit.

Aangezien communicatie met IDFNV niet meer mogelijk is, zal ik nu wel extern duidelijk maken dat dit ‘bedrijf’ niet goed met hun klanten omgaat.
De eigenaar Duncan Emanuels zal mij persoonlijk vanaf Curaçao zijn excuses gaan aanbieden. Tot die tijd zal ik in alle mij bekende media, ook algemene over Radiostations en hosting, deze praktijken openbaar maken.

Een weg terug is er niet meer.
Overstappen naar een andere hoster, terwijl ik toch wilde stoppen, heeft geen enkele zin.
Fata Morgana is voorbij.
Op zich wilde ik dit al… Maar niet op deze manier.
Het voelt een beetje alsof ik weer als ‘illegale radiozender’ ben opgepakt net als vroeger in de piratentijd… Maar dan erger want toen wist ik dat het niet mocht.

Natuurlijk hoor ik nu al mensen zeggen: “Laat het rusten. Maak je niet zo druk. Je wint er niks mee.”
Nee dat ben ik dan niet met hen eens.
Ik heb altijd al gestreden tegen onrecht en via de diverse media duidelijk laten zien hoe ik over bepaalde zaken in de maatschappij denk.
Als ik dit laat rusten dan hebben alle mensen die hun macht op een bepaalde manier misbruiken gelijk gekregen. Ze komen er mee weg.
Als ik iets kan doen om dit duidelijk te maken zodat anderen daar niet ook het slachtoffer van zullen worden dan heb ik iets gewonnen.
En dat geldt op dit moment voor mij betreffende IDFNV.

R.I.P. Fata Morgana

pship

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Internetradio en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

